+36 70 882 2857

Az egyre erősödő verseny mellett a fodrász szalonoknak is növelnie kell termelékenységét a túlélés érdekében. 

Folyamatos figyelmet kell fordítani az új ügyfelek felkutatására fodrász szalonomban, a régiek megtartására, a pozitív imázs kialakítására és az eladások növelésére. 

Hasonló problémákkal minden intézmény szembesül, és sokkal hatékonyabb közösen megoldani őket. A legjobb módszer az, ha olyan cégekkel egyesítjük erőit, amelyek hasonló célközönséggel rendelkeznek, és kapcsolódó iparágakban dolgoznak. 

A fodrász szalon partnereivel ezért Én keresztmarketing kampányt folytatok Bakó Krisztián online marketing specialista segítségével, amelynek célja új ügyfelek vonzása.

Miért van szükségem a fodrász szalonomnak partnerre, és kivel működöm együtt?

A keresztmarketing hatékony módja a promóciónak, ha több vállalat összefog és közös promóciókat szervez. Ezt a kölcsönösen előnyös partnerséget új ügyfelek alacsony költséggel történő vonzására kezdték használni. 

A partnercégek keresztmarketing eseményeket szerveznek, megosztják a hirdetési költségvetést, amivel pénzt takaríthat meg. A résztvevőknek előzetesen meg kell állapodniuk az ügyhöz való hozzájárulásról. 

A partnerségek egy fontos ponton alapulnak – a célközönségnek szükségszerűen egybe kell esnie, mivel a cégek kombinálásának fő célja az, hogy új ügyfeleket vonzzon más szervezetekből.

Minden szépségszalon vállalkozásnak hozzá kell férnie az ügyfélbázishoz, ami nagyban megkönnyíti a marketingstratégiák megvalósítását. Az ilyen rendezvények megtartásával az én fodrász szalonom is nagyobb elismerést kap, népszerűsíthetem a márkámat és új ügyfeleket szerezhetek.

Bakó Krisztián marketing szakember által folytatott keresztmarketing előnyei:

Bakó Krisztián marketing szakember által folytatott keresztmarketing előnyei
  • Gyors eredmény;
  • Reklámmegtakarítás;
  • Magas hatásfok;
  • Új, hosszú távú partnerek szerzése kapcsolódó területekről;
  • Az áruk és szolgáltatások értékesítési területének bővítése;
  • Új lehetőségek megjelenése a cég népszerűsítésére;
  • Pozitív kép kialakítása a keresztmarketinget végző cégről.

Kisebb vállalkozásnál lehetőség lehet a közös promóciókra, mert ez egyedül lehetetlen. A közép- és kisvállalkozások gyakran szembesülnek a promóciós források és források hiányával. 

A nagy láncokhoz tartozó fodrászszalonok számára előnyös lehet más cégekkel együttműködni, amelyeknek ugyanaz a közönsége. 

A társak lehetővé teszik, hogy jobb eredményeket érjen el.

Nem szabad megfeledkeznünk néhány feltételről sem, amelyek betartása fontos a keresztmarketing megszervezésénél és a jó eredmények elérése érdekében. A partnerek termékeinek és szolgáltatásainak meg kell felelniük a következő kritériumoknak:

  • Ugyanabba az árrésbe tartoznak. Az olcsó üzlet vásárlói nem mennek drága intézménybe. Ez fordítva működik;
  • Ne versenyezzenek egymással, hogy a fogyasztónak ne kelljen választania a hasonló szolgáltatások és áruk között;
  • Ki kell egészíteniük egymást, teljes termékskálát kínálva az ügyfélnek a szépségszalon látogatásához.

Ha helytelenül választok partnert, az befolyásolja a vállalkozásom imázsát. Nagyon óvatosan kell megközelíteni a partnerek kiválasztását, tanulmányozni a célközönséget, és csak ezt követően kell döntést hozni az együttműködésről. 

Bakó Krisztián online marketing specialista Javasolja, hogy a keresést olyan cégekkel kezdjük, amelyek a szalonnal azonos területen találhatók. 

Ezt követően el kell küldeni nekik kereskedelmi ajánlatomat, amely jelzi azokat a fontos tényezőket, amelyek a szervezet számára előnyössé teszik az együttműködést. 

Javasolja továbbá Krisztián, hogy azonnal írjuk le az összes megvalósítható pontot. Elő kell írni, hogy a partnercég milyen szerepet tölt be, nehogy további kétségek és félreértések merüljenek fel.

Kik lehetnek a szépségszalonok partnerei?

  • Alakformáló és fogyókúrás klinikák;
  • Fitness központok;
  • SPA szalonok;
  • plasztikai sebészeti központok;
  • Fogászati ​​klinikák;
  • butikok;
  • Esküvői szalonok;
  • Ékszerüzletek;
  • Üzleti központok.
  • Kozmetikák és szépségszalonok;

Egy fodrász szalon partnerei közötti együttműködési lehetőségek

Egy fodrász szalon partnerei közötti együttműködési lehetőségek
  • A partnercégek közös akciókat tartanak. Egy szépségszalon tárgyalhat egy divatüzlettel arról, hogyan vonzza a vásárlókat. Egy bizonyos napon egy szépségszalonból három fodrász megy a boltba. Az ügyfelek ruhákat vásárolnak, és lehetőséget kapnak a frizurára. Minden partnernek be kell jelentenie egy ilyen eseményt a weboldalon, a közösségi hálózatokon;
  • A partnercégek egymás szolgáltatásait, termékeit ajánlják. Ez a szépségszalonok legnépszerűbb módszere. Ez magában foglalja a nyomdatermékek kiosztását a partnercégek állványainál, így a szépségszalon látogatása során a vásárlók reklámszórólapokat vehetnek át és információkat kaphatnak;
  • Kedvezmények biztosítása termékeikre partner vásárlók számára. Az ilyen típusú keresztmarketing célja kedvezménykuponok megszerzése más szervezetek ügyfelei számára. A fő feltétel az igazán kedvező kedvezmények biztosítása. Az emberek ritkán, anyagi ösztönzők nélkül akarják bevált helyeiket újakra cserélni. Annak érdekében, hogy ne csökkenjen a jövedelmezőség, kitalálhatja, mely szolgáltatások kedvezményesek és mennyi ideig;
  • Egy termék vagy szolgáltatás ajándékként szolgál egy másik cég termékéhez vagy szolgáltatásához. Például, ha masszázs tanfolyamon vesz részt, ajándékba kap egy partner eldobható lifting maszkját;
  • Kedvezménycsoport kialakítása. Ide tartozhatnak szépségszalonok, fitneszközpontok, kávézók, gyógyfürdők. Jó lesz, ha a létesítmények ugyanazon a területen helyezkednek el. Az egyesület lényege, hogy az ember, ha valamely intézményben vásárol valamit a listáról, kedvezménykártyát kap minden olyan intézményben, amely a kedvezménycsoportba tartozik;
  • Kollektív vásárlási szolgáltatások. Egyes szépségszalonok csoportos vásárlási oldalakon keresztül próbálnak ügyfeleket találni. Az igazgatók úgy vélik, hogy az ilyen webhelyek nagy közönséggel rendelkeznek, amelyek rendszeres látogatókká válhatnak. Az ilyen szolgáltatásokkal óvatosnak kell lenni, mivel a legtöbb látogató nem szeretne kedvezmények nélkül vásárolni szolgáltatásokat. A kupon érvényességi ideje alatt jönnek a szalonba, majd más megtakarítási lehetőségeket keresnek.

A szolgáltatás teljes költségét fizető rendszeres ügyfelek elégedetlenek lehetnek ezzel a megállapodással. Ez a szépségszalon jó hírnevébe kerülhet.

Mit kell figyelembe venni egy szépségszalonnak, amikor partnert keres?

Mit kell figyelembe venni egy szépségszalonnak, amikor partnert keres?

Vállalkozásokkal való együttműködés megkezdésekor át kell gondolni az események összes lehetséges lehetőségét. Ügyelni kell arra, hogy minden megállapodást dokumentáljunk, hogy később ne legyen nézeteltérés. 

Egy írásos dokumentum garantálja mindkét fél kötelezettségeinek teljesítését.

Megfontolandó tételek:

  • Cselekvési célok. Minden vállalatnak, amely partnerséget köt, meg kell értenie, hogy egyéni célokat követ. De a közös cél minden résztvevő számára ugyanaz legyen;
  • A rendezvény lényege, az akció időtartama, az egyes partnerek felelőssége, a szükséges dokumentumok;
  • A reklámköltségvetés felosztása;
  • Hogyan zajlik majd a személyzet képzése és mi az időkeret? A promóció megszervezésénél ügyelni kell arra, hogy a terméket bemutató emberek mindent tudjanak róla. A személyzetet fel kell készíteni erre az eseményre. Ebben az esetben az ügyfél átfogó tájékoztatást kap a számára kínált termékről, szolgáltatásról, megismeri annak előnyeit és jellemzőit. Fontos eleme az alkalmazottak képzése. De nem csak erre van szükség, a munkatársakat motiválni kell az eredményre;
  • A megállapodás feltételeinek partnerek általi teljesítésének ellenőrzésének módjai. A rejtett vásárló elvégezheti a termékek bemutatásának műveltségi ellenőrzését. Átveszi a szolgáltatást, amely után következtetést von le az akció valamennyi feltételének teljesülésére vonatkozóan.

Hogyan kell felkészülni egy közös cselekvésre?

  • Cél megfogalmazása. A szépségszalonnak meg kell értenie, miért van szükség partnerekre, és milyen céllal jön létre az egyesület. Minden célt elő kell írni, és ezek alapján döntést kell hozni arról, hogy kivel és milyen feltételek mellett lesz előnyös az együttműködés megkezdése;
  • A partner előnyeinek felmérése. Külön elő kell írni mindazon előnyöket, amelyeket a partner az eseményen való részvételből kap;
  • A kifejezések meghatározása. Meg kell határozni azt az időszakot, amelyben az együttes fellépésre sor kerül;
  • Erőforrás felmérés. Regisztrálni kell minden marketing- és pénzügyi forrást, amelyet az akcióba bevonnak;
  • Partneri erőforrások felmérése. A partnernek meg kell értenie, milyen feladatokat kell megoldania a pozitív eredmények elérése érdekében;
  • A kulcsfontosságú alkalmazottak azonosítása. Az akcióban részt vevő személyzetet ki kell képezni. Jól át kell gondolni, hogy a dolgozók közül ki lesz alkalmas a terv megvalósítására;
  • Az ügyfélkör leírása;
  • Beszámolási forma kidolgozása. Meg kell határozni, hogyan lesz kényelmesebb összefoglalni és értékelni a folyamatban lévő intézkedés hatékonyságát.

Hasznosak a partnerek egy szépségszalonban?

Hasznosak a partnerek egy szépségszalonban?

A keresztmarketing tevékenységek elvégzése után itt az ideje értékelni azok hatékonyságát. Ebben a szakaszban nehézségek merülnek fel, mivel a pénzügyi összetevőt meglehetősen könnyű kiszámítani, de az érzelmi összetevőt nem. 

Nehéz megmondani, hogyan reagálnak az ügyfelek az ilyen eseményekre. Egy idő után visszatérhetnek a szépségszalonba, és nem lehet majd kideríteni, mit gondolnak erről. Vannak technológiák a szépségszalonba a partnerek javaslatára érkező ügyfelek számlálására, de lehetetlen felmérni az érzelmi összetevőt.

Egyesek szerint az akció után nem lehet szigorú korlátokat szabni és bizonyos számú látogatót megkövetelni, ugyanakkor ellenőrizni kell a kötelezettségek teljesítését. Lehetőség van a megállapodások betartásának nyomon követésére fotóriportok, statisztikai jelentések és a „rejtélyes vásárló” technika formájában.

A megjelölt kuponok fontos ellenőrzési lépést jelentenek. Minden partnernek ki kell adnia bizonyos típusú szórólapokat, amelyek segítségével nyomon követheti a partnertől érkező új látogatókat. Idővel megértheti, hogy mely szervezetek szereznek több ügyfelet.

A partnereknek is profitálniuk kell az ilyen együttműködésből. Ne feledkezz meg erről a feltételek átgondolásakor, gondolj az együttműködés előnyeire.

A keresztmarketing előnye, hogy új ügyfeleket vonz be hirdetési kiadások nélkül.

Ezt a cikk köszönetképpen született. Köszönetet szeretnék mondani és egyben ajánlom minden szépségiparban dolgozó vállalkozónak Bakó Krisztián online marketing specialistát.